1ο Hellenic Rescue Days

Θεσσαλονίκη  16 & 17 Απριλίου 2011

H A&K Risk Management Consulting σε συνεργασία με τη Weber Rescue® Αυστρίας διοργάνωσε  το 1ο διασωστικό επιμορφωτικό σεμινάριο «Ημέρες Διάσωσης 2011» στην Θεσσαλονίκη, στις 16 & 17 Απριλίου 2011.

Το σεμινάριο υποστηρίχθηκε από τις εταιρείες  

  • Ford Βροχίδης Χατζής Α.Ε
  • Πήγασος, Μέσα ατομικής προστασίας
  • Neomed
  • Παμμεταλική
  • Mateco
  • Ιωάννης Σταθαράς-περονοφόρο όχημα
  • Baxmolds
  • Red Bull,
  • ETCETERA,
  • Haix
  • Glove GuardΑμερικής
  • Ruth LeeΑγγλίας.
  • Το Ε.Κ.Α.ΒΘεσσαλονίκης
  • Το περιοδικό Auto Τρίτη

Τους οποίους ευχαριστούμε θερμά!

 

Το θεωρητικό μέρος του σεμιναρίου πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 16 Απριλίου και καλύφθηκε

*Από την εισήγηση του κου Ιωάννη Ρέτσιου αναφορικά με την τεχνολογία των διασωστικών υδραυλικών εργαλείων την χρήση τους και την συντήρηση τους καθώς και την ανάλυση διάφορων τεχνικών.

*Την εισήγηση του κου Άγγελου Αγραφιώτη Γενικού Διευθυντή της Ak-Risk Management ο οποίος ανέλυσε την τεχνολογία των θωρακισμένων οχημάτων χρηματαποστολών (για πρώτη φορά στη Ελλάδα) και τις ενέργειες σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος (είσοδοι- σημεία πρόσβασης) αλλά και την τεχνολογία θωρακισμένων οχημάτων VIP καθώς και τις αδυναμίες τους.

*Την εισήγηση του κου Νικόλαου Βυθούλκα ο οποίος ανέλυσε την τεχνολογία Υβριδικών οχημάτων την οποία με πολύ προσοχή παρακολούθησαν οι συμμετέχοντες.

Το θεωρητικό μέρος έκλεισε με το πρωτόκολλο προσέγγισης SAVER τους διάφορους τύπους εγκλωβισμού (φυσικούς & μηχανικούς) αλλά και με το σημαντικό κεφάλαιο παιδί και τροχαία ατυχήματα. Στο τέλος έγινε μικρή παρουσίαση του λογισμικού της Moditech Solutions όπου με ένα PDA ή ένα laptop μπορούμε να δούμε το σύνολο των οχημάτων και την ανατομία τους ηλεκτρονικά πριν επέμβουμε.

Το πρακτικό μέρος του σεμιναρίου πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 17 Απριλίου

Οι Συνολικοί σταθμοί εργασίας ήταν εννέα (9) αφού περιελάμβαναν τέσσερα εκπαιδευτικά γκρουπ ανά σενάριο (δύο σενάρια οκτώ σταθμοί) αφού το τρίτο σενάριο του σταθμού Νο 9 ήταν κρυφό. Στο σταθμό Νο 10 έγινε η επίδειξη πυρόσβεσης σε υγρά καύσιμα από την Firexpress στο διάλλειμα. Στους σταθμούς εργασίας οι εκπαιδευόμενοι έκαναν τις ακόλουθες τεχνικές :

Σενάριο 1ο (basic rescue) 
Όχημα σε κανονική θέση αποσταθεροποιημένο

  • Σκηνή ασφαλείας, σταθεροποίηση, αφαίρεση πόλου μπαταρίας, διαχείριση κρυστάλλων , άνοιγμα πόρτας με τέσσερις (4) διαφορετικούς τρόπους (window pinch, halligan entry, pressure locking device, exposing the hinge) πιέζοντας το φινιστρίνι, με εργαλείο διάρρηξης, με πίεση στην κλειδαριά, και αποκαλύπτοντας τον μεντεσέ. Τεχνική δίθυρου, τεχνική κουπέ, ώθηση ταμπλό οχήματος, εναλλακτική ανύψωση ταμπλό και αφαίρεση οροφής , δίπλωμα οροφής.

Σενάριο 2ο (advanced rescue)
Όχημα σε κλίση 90ο μοιρών αποσταθεροποιημένο.

  • Σκηνή ασφαλείας, σταθεροποίηση, αφαίρεση πόλου μπαταρίας, διαχείριση κρυστάλλων , σταθεροποίηση με συστήματα Stab Fast, δάγκωμα και τσάκισμα οροφής και απεγκλωβισμό υποτιθέμενου θύματος καθώς και ασφάλιση οχήματος με καλύμματα Kevlar.

Σενάριο 3ο (advanced rescue semi pro) Νο 9

  • Δύο οχήματα εμπλεκόμενα σε ατύχημα το ένα έχει ανατραπεί σε κλίση 90 μοιρών με διαρροή καυσίμων και εγκλωβισμένο άτομο τον οδηγό, το δε άλλο όχημα έχει εμβολίσει το μπροστινό μέρος του πρώτου οχήματος στην θέση του παρμπρίζ όπου έχει παρασύρει πεζό και τον έχει σφηνώσει από κάτω, επίσης ο οδηγός του δευτέρου οχήματος έχει εγκλωβιστεί στο όχημα του με τα πόδια του πιασμένα στα πεντάλ και το ταμπλό του οχήματος.
    Για την ιστορία η κατάσταση των θυμάτων όπως παρουσιάστηκε στους εκπαιδευόμενους ήταν η εξής : Το θύμα κάτω από το αμάξι (σφηνωμένο) GCS 6, οδηγός πρώτου οχήματος GCS 12, οδηγός ανατρεπόμενου οχήματος GCS 8. (GCS= Glasgow Coma Scale)
    Οι εκπαιδευόμενοι χωρίστηκαν σε τρείς βασικές κατηγορίες:
  • Πυροσβέστες (οκτώ άτομα) «Πυροσβεστική έξοδος»
  • Διασώστες ασθενοφόρου (δύο άτομα) «ΕΚΑΒ»
  • Εθελοντές διασώστες (δέκα άτομα) «Τοπική Εθελοντική Ομάδα»

 

Σε όλες τις ομάδες διατέθηκαν ασύρματοι PMR για την προσομοίωση κέντρου τηλεπικοινωνιών και σταθμών ανταπόκρισης. Στο συμβάν ανταποκρίθηκαν πρώτοι οι πυροσβέστες όπου και μετά από πληροφορίες πολιτών βρήκαν το τροχαίο ατύχημα και άρχισαν τις ενέργειες απεγκλωβισμού , μαζί σχεδόν κατέφθασε και το ΕΚΑΒ όπου οι δύο διασώστες άρχισαν να συνεργάζονται με τους πυροσβέστες αλλά ζήτησαν ενίσχυση από παντού, καθώς το συμβάν εξελισσόταν στην επαρχία και δεν υπήρχαν διαθέσιμες μονάδες υποστήριξης από το ΕΚΑΒ και την πυροσβεστική σε σύντομο χρόνο έτσι έπρεπε να καλέσουν εθελοντικές ομάδες διάσωσης πυρόσβεσης.

Ο συντονισμός και η συνεργασία ήταν το ζητούμενο του τρίτου σεναρίου κάτι το οποίο επετεύχθη κατά 70% αναδεικνύοντας τα προβλήματα συνεργασίας μεταξύ των υπηρεσιών εκτάκτου ανάγκης αλλά και τα διαφορετικά πρωτόκολλα διάσωσης. Στο σενάριο αυτό εφαρμόστηκε στο τέλος και η τεχνική απεγκλωβισμού «rapid rescue» αλλά ήταν αργά καθώς από τα τρία θύματα τα δύο διακομίστηκαν βάσει σεναρίου και το τελευταίο κατέληξε.
Οι εντυπώσεις των συμμετεχόντων ήταν (κατά τα λεγόμενα τους) πάρα πολύ καλές, καθώς ενθουσιάστηκαν ιδίως με το τελευταίο σενάριο όπου έπρεπε να εφαρμόσουν αυτά που έμαθαν σε όλη την διάρκεια της εκπαίδευσης, μόνοι τους, χωρίς την στήριξη των εκπαιδευτών τους. Καθόλη την διάρκεια του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτές καθοδηγούσαν τους εκπαιδευόμενους με εξαίρεση το τελευταίο σενάριο όπου ήταν ακροβολισμένοι και βαθμολογούσαν τις κινήσεις και τις αποφάσεις των συμμετεχόντων.

 

Ευχαριστούμε την ομάδα της Weber Hydraulik Extrication Team,

Τον Εκπαιδευτή των Εκπαιδευτών κο Ιωάννη Ρέτσιο

και τους βοηθούς εκπαιδευτές

κ. Βυθούλκα Νίκο,

 κ. Πετρά Γιώργο,

κ. Γιαννάκο Βασίλη,

κ. Μάλλιο Αλέξανδρο.